Diéta alapjai – Második verzió

Diéta alapokról már írtam nektek, abban a bejegyzésben arról volt szó, hogy miben változtatok a mindennapi szokásaimon. Most más megközelítésből fog elkészülni a bejegyzés, azokat a dolgokat veszem majd sorra, amiket érdemes a diéta alatt végig otthon tartani, hogy össze tudjatok dobni egy egészséges, mégis kalóriaszegény ebédet/vacsorát/délutáni nassolnivalót.

3 témakört fogok átvenni most veletek, melyek sarkalatos pontjai lehetnek a diétának:


1. Alap élelmiszerek


 

Talán a legjobban ehhez értek, a második részhez egy szakértő barátom tanácsait tolmácsolom majd felétek.

A diétám alatt kipróbáltam alternatív köreteket, többek között a bulgurt és a vegyes párolt zöldségeket. Új felfedezettem pedig az édesburgonya. Ki gondolta volna, hogy ennyi féle lehetőség van helyettesíteni a magyar konyhában törvényszerűen előírt burgonyát, tésztát, és rizst. És az előbb felsoroltak még csak töredékei annak, amit a mai szupermarketekben és direkt erre a célra szakosodott üzletláncokban megtalálhattok!

49059-O5VW9K

Tehát mindig legyen otthon: 

Csirkemell -> nem igényel sok magyarázatot, borzasztóan finom, és az elkészítési módok is ezerféleképpen variálhatóak.
Bulgur -> Az új szuperköretem, simán zöldségekkel is isteni!
Avokádó -> Készíthettek belőle szendvicskrémet, kerülhet tészta feltétként is az asztalra (szigorúan ch csökkentett tésztára), sőt akár salátaként is. Rendkívül egészséges, és tele van antioxidánsokkal.
Brokkoli -> Magas a vitamintartalma, és ezerféleképpen variálható! Legutóbb láttam, hogy pizza alap készült belőle!
Édesburgonya -> 3 változatban is elérhető: narancssárga, lila és fehér. Ezek közül én eddig a narancssárgát próbáltam, az ízlett!
Túró -> Tálalhatod körözöttként, de magában is nagyon finom, remek uzsonna készíthető belőle, plane, ha gyümölcsökkel és egy kis natúr joghurttal ízesíted.
Zab -> Lehet belőle reggeli, tízórai, délutáni nasi vagy vacsora is a megfelelő összetételben!
Gyülölcsök közül az áfonyát és az apró bogyós gyümölcsöket ajánlanám. Tuti tipp a dinnye, ami erősen vízhajtó hatással is bír!

02-150ppp

 


2. Táplálékkiegészítők

A táplálékkiegészítők olyan, nem gyógyszerként engedélyezett termékek, amelyektől nem várható betegségmegelőző, gyógyító hatás. Nem használhatjuk például étkezés helyett; nem tudják kivédeni a helytelen szokások, a dohányzás, a mozgásszegény életmód következményeit. Alkalmazásuk ráadásul nem helyettesíti az orvosi kivizsgálást, az esetleg szükséges kezelést, a nem megfelelő adagolás pedig gátolhatja egyéb anyagok felszívódását.

A táplálék-kiegészítők az 1980-as években tűntek fel, kezdetben pezsgőtabletták formájában. Ezek korábban főként ásványi anyagokat és vitaminokat tartalmaztak a napi javasolt fogyasztási mennyiségben. A felhasznált hatóanyagok köre azonban folyamatosan bővül. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság tapasztalata szerint olykor tisztázatlan élettani hatású vagy gyógyszerhatóanyagok is megjelenhetnek e készítményekben.

A legtöbb készítmény mellé nem árt, ha valamilyen féle probiotikumot is tartunk otthon, hiszen ha netán valamelyiket a szervezetünk nehezebben dolgozza fel, esetleg gyomorbántalmakat okozna, akkor ezen készítményekkel mihamarabb visszaállíthatjuk a normál bélflórát.

5-taplalekkiegeszito-amire-telen-szuksegunk-van


3. Édességek


Kedvenc témaköröm az édességek ebben a bejegyzésben, ezért is hagytam a végére. Ki ne szeretné az édességet? Sok képet látok a közösségi médiában azon viccelődve, hogy “Mindenkinek egy álma van: sokat enni és vékony maradni!” – És valljuk be ez így igaz is. A terméktesztek között több olyan termékről is olvashattok, amik remekül beilleszthetőek a diétába, viszont ha nem szeretnél költekezni, akkor a már fentebb említett zabot kell elővenni. A héten olvashattatok egy bejegyzést, amiben zabpehely alapú süteményt készítettem, és az egész családban nagy sikert aratott! Nem kell hozzá más, csak egy tojás, 15dkg egész zab, és némi túró, a tetejére pedig valamilyen gyümölcs. Elronthatatlan recept! A zab élettani hatását tekintve nagyszerű tápanyagforrás, laktat és az emésztést is segíti. Gyorsítja az anyagcserét.

597F2E2A-EC31-4CAC-B373-435F6C2E0D55

Vélemény, hozzászólás?